توضیحات

آرتمیس، تجربۀ چندماه حضور خود در کلاس‌های یکی از مدرسان تیم اساتید شیمی ایران را به زبان انگلیسی برای ما ارسال کرد. ترجمه‌ای از متن ایشان را که توسط chatGPT نسخۀ 4.0 صورت گرفته است، در ادامه می‌خوانید:

نظر شما درباره کلاس‌های شیمی استاد زمانی نسب چیست؟

ویژگی‌های قابل قبول:

1. دانش او در زمینه شیمی شگفت‌انگیز است. او شیمی را به خوبی می‌شناسد و هر پدیده‌ای را با دلایل قانع‌کننده، دقیق و منطقی توضیح می‌دهد.

2. سرعت تدریس و روش‌های او همچنین مفید است. او سعی می‌کند از ساده‌ترین راه حل‌ها و پاسخ‌ها برای یادگیری بهتر استفاده کند. علاوه بر این، هدف او پوشش دادن هر جزئیات مهم در بروشورهای خوب نوشته شده اش است (اگرچه گاهی اوقات کاملاً نادیده می‌گیرم و برای بعداً آن‌ها را به تأخیر می‌اندازم).

3. علاوه بر این، به نظر من، اینکه او سعی می‌کند افراد را به مطالعه و علاقه‌مندی به شیمی و همچنین علاقه به هر جنبه‌ای از زندگی تشویق کند، بسیار دلپذیر است.

4. و در آخر اما نه به اهمیت آخر، در کلاس‌های او معمولاً می‌توانید به آزادی صحبت کنید. او می‌تواند یک پسر کوچک خوب باشد (با توجه به لحظاتی که ممکن است بسیار آزاردهنده باشد!).

ویژگی‌های ناپسند:

1. گاهی او ممکن است عصبانی شود، اما سپس سعی می‌کند خود را به حد امکان توضیح دهد، بنابراین هر چه می‌گوید را قبول کنید (باشد که مشکل شما باشید یا او. اگر مشکل شماست، سکوت کنید و خودتان را درست کنید).

2. او فکر می‌کند که شما را درک کرده و به طور کامل شما را می‌فهمد و ادعا می‌کند که شما هیچ چیزی درباره او نمی‌دانید. اما واقعیت این است که هیچ یک از ما به طور کامل یکدیگر را نمی‌شناسیم.

3. تا زمانی که به درس‌هایی که می‌دهد توجه کنید (بر خلاف من!)، در آزمون‌های خود موفق خواهید شد.💀

4. گاهی اوقات ممکن است خودخواه باشد. منظورم این است که او تمام زندگی‌اش را برای رسیدن به وضعیت امروزش کار کرده است.

5. لذت می‌برم که گاهی اوقات با پرسش‌های او بازی می‌کنم. خوشحالم که هنوز سر من فریاد نزده است!

6. اگر کسی تجربه کافی در اطراف شما نداشته باشد تا از آن‌ها درباره مدیریت زمان یا عملکرد خوب در آزمون‌های خود یاد بگیرید، یا حتی گاهی اوقات چگونه زندگی کنید، این پسر کفایت می‌کند. مشاوری خوب و دوست داشتنی. با این حال… گاهی اوقات من حرف‌هایش را نادیده می‌گیرم یا به سخنان او توجه نمی‌کنم، اما می‌دانید – دوست داشتنی است، شیرین و بی‌گناه…

7. او گاهی اوقات نمی‌تواند درک کند که در واقع نفهمیده‌اید، بنابراین… (من کاملاً جزئیات مهم را برای این قسمت‌ها حذف می‌کنم!)