شیمی دهم، اولین کتاب شیمی است که دانش آموزان پس از ورود به مقطع دوم متوسطه با آن روبرو می شوند و به همین دلیل بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آنها به دنبال یک معلم خوب برای تدریس خصوصی شیمی دهم می گردند.

در اینجا شما را با ویژگی های یک کلاس خوب برای شیمی دهم آشنا می کنیم و به شما خواهیم گفت چگونه با یک استاد شیمی دهم ارتباط برقرار کنید.

چرا تدریس خصوصی شیمی دهم ؟!

شاید به ذهن شما هم رسیده باشد که چرا باید برای درس شیمی دهم، معلم خصوصی بگیریم. آیا نمی شود با شرکت در کلاسهای مدرسه و مطالعه کتاب های کمک درسی به تسلط کافی در شیمی دهم رسید؟

بیشتر بخوانید: برای شرکت در کلاس تدریس خصوصی شیمی در شهر تهران چه کنیم؟

در پاسخ باید گفت تجربه ما نشان داده است برای اکثریت قریب به اتفاق دانش آموزان، تسلط در مباحث شیمی دهم به شکل زیر با کتاب های درسی، کمک درسی و کلاس خصوصی رابطه دارد:

  • شرکت در کلاس های مدرسه و مطالعه کتاب های درسی: تسلط کمتر از 30 درصد
  • شرکت در کلاس های مدرسه و مطالعه کتاب های کمک درسی: تسلط بین 30 تا 60 درصد
  • مطالعه کتاب های کمک درسی و شرکت در کلاس خصوصی شیمی دهم: تسلط بالای 60 درصد

یعنی بهترین گزینه برای تسلط بر شیمی دهم، مطالعه کتاب های کمک درسی طبق برنامه ای است که معلم خصوصی شیمی دهم به شما می دهد.

برای این ادعا ما دلایل زیادی هم داریم:

کلاس خصوصی شیمی دهم باعث فهم عمیق مطالب می شود

بر خلاف کلاس های عمومی شیمی که در مدرسه برای شما برگزار می شود، در یک کلاس خصوصی خوب برای شیمی دهم، هدف استاد صرفا مرور سریع مباحث نیست؛ بلکه یک استاد خوب همواره در تلاش است تا مطمئن شود دانش آموز مباحث را به صورت عمیق یاد گرفته است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تدریس خصوصی شیمی یازدهم

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تدریس خصوصی شیمی دوازدهم

برای مثال وقتی می خواهیم در شیمی دهم بحث “غنی سازی ایزوتوپی” را آموزش دهیم، ابتدا سعی خواهیم کرد دانش آموز را با مفهوم “ایزوتوپ” آشنا کنیم، سپس از اهمیت نسبی برخی ایزوتوپ ها نسبت به سایر ایزوتوپ های یک عنصر مشخص برای او می گوییم و در نهایت او را با اعمالی که منجر به افزایش درصد ایزوتوپ خوب در بین ایزوتوپ های مختلف یک عنصر می شود یا همان “غنی سازی ایزوتوپی” آشنا می کنیم.

در هر مرحله تلاش بر این است تا اطمینان حاصل شود که دانش آموز به خوبی مباحث را آموخته است و در صورتی که این اتفاق رخ نداده بود، بار دیگر و با ذکر مثال هایی متفاوت تلاش مجدد می شود تا بحث مورد نظر به خوبی آموزش داده شود.

در حالی که در یک کلاس عمومی شیمی با 20 تا 30 نفر مخاطب، طبیعتاً امکان آموزش عمیق برای همه شرکت کنندگان وجود نخواهد داشت.

اساتید شیمی ایران روی یادگیری مفهومی شیمی دهم تاکید دارند نه روش های تکنیکی صرف.

مزایای تدریس خصوصی شیمی دهم

برای دانش آموز جزوه اختصاصی شیمی دهم نوشته می شود

تفاوت “جزوه اختصاصی” با سایر جزوه ها و منابع آموزشی که در بازار یا فضای مجازی وجود دارد، این است که در یک کلاس خصوصی شیمی دهم یک جزوه اختصاصی متناسب با سطح علمی دانش آموز نوشته می شود و نه یک جزوه کلی که برای تمام افراد فتوکپی شود!!

بیشتر بخوانید: بهترین انتخاب برای تدریس المپیاد شیمی

برای مثال ممکن است دانش آموزان مختلف، پایه علمی متفاوتی داشته باشند و در نتیجه در کلاس خصوصی خوب، باید برای هر مبحث دقیقا به اندازه ای زمان اختصاص داد که دانش آموز در آن نقطه ضعف دارد.

اساتید شیمی ایران برای دانش آموزان جزوه اختصاصی می نویسند نه جزوه فتوکپی شده!

تعداد جلسات شیمی دهم متناسب با بودجه خانواده خواهد بود

ممکن است شما تصور کنید که برای کلاس شیمی دهم مبالغ بالایی مورد نیاز است و همین موضوع باعث شود شما فکر برداشتن کلاس خصوصی شیمی دهم برای فرزند خود را از سرتان بیرون کنید.

در حالی که ما به شما این خبر خوب را می دهیم که از هر سطح مالی که باشید، می توانید متناسب با وضعیت مالی خود یک کلاس مناسب برای فرزندتان انتخاب کنید.

برای مثال ممکن است یک خانواده از وضعیت مالی قابل قبول و نسبتاً بالایی برخوردار باشد؛ در این صورت ما به این خانواده توصیه می کنیم در تمام طول سال تحصیلی به صورت مستمر و هفتگی برای دانش آموز خود تدریس خصوصی شیمی دهم بردارد و حتی بعد از تابستان و با شروع سال تحصیلی یازدهم نیز، این کلاس ها برای سال بالاتر ادامه پیدا کند تا زمان کنکور فرا برسد.

ولی برای یک خانواده با سطح بودجه‌ای محدودتر، توصیه ما این است که مثلا 20 یا 30 ساعت کلاس خصوصی شیمی دهم بردارند که در این صورت استاد با تکیه بر توانایی خود در مدیریت زمان آموزشی، سعی خواهد کرد کل مباحث شیمی دهم را در این مدت زمان محدود آموزش و جمع بندی کند.

اساتید شیمی ایران برای آموزش مناسب در مدت زمانی که با شما توافق کرده اند، مدیریت زمان اصولی خواهند داشت.

کلاس خصوصی مانع از تجمیع مباحث در سالهای بعد خواهد شد

در توضیح بیشتر این مورد، باید بگوییم که در صورتی که در سال دهم نسبت به تسلط کافی در مباحث شیمی دهم اصرار نشود، در سال یازدهم حجم کار دو برابر و در سال دوازدهم سه برابر می شود!

بیشتر بخوانید: هزینه تدریس خصوصی شیمی کنکور چقدر است؟

بیشتر بخوانید: با بهترین اساتید شیمی کنکور آشنا شوید

هر ساله ما با بسیاری از دانش آموزان دوازدهمی روبرو هستیم که متاسفانه سالهای دهم و یازدهم خود را به غفلت گذرانده اند و همین موضوع باعث شده است کل شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم روی همدیگر تلنبار شوند و در سال دوازدهم باید همه آنها آموزش داده شوند و جمع بندی شوند که امر بسیار دشواری است.

در صورتی که بتوانید دانش آموز خود را در یک دوره کلاس های تدریس خصوصی شیمی دهم ثبت نام کنید، می توانید با خیال راحت روی جمع شدن شیمی دهم حساب باز کنید و دیگر نگرانی‌ای بابت سال آینده نخواهید داشت.

اساتید شیمی ایران برای شما برنامه ریزی سه ساله شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم را انجام می دهند.

کلاس خصوصی شیمی دهم

برای شیمی دهم چند جلسه کلاس لازم است

سوال دیگری که برای بسیاری از دانش آموزان دهم دبیرستان و خانواده های آنان پیش می آید این است که چند جلسه کلاس خصوصی شیمی دهم نیاز داریم؟

در پاسخ لازم است بدانید دو پلن برای تعداد کلاس های خصوصی شما توصیه می شود:

  • بهترین حالت این است که تا پایان سال تحصیلی دهم، هفته ای 1 تا 3 ساعت کلاس خصوصی مجازی یا حضوری شیمی دهم داشته باشید.
  • اگر از نظر بودجه مالی معذوریت دارید، توصیه می شود حداقل 15 تا 30 ساعت کلاس خصوصی شیمی دهم داشته باشید.

نکاتی که برای کلاس خصوصی شیمی دهم باید رعایت کنید

اگر شما هم در نهایت به این نتیجه رسیده اید که برای شیمی دهم خودتان یا دانش آموزتان کلاس خصوصی داشته باشید، لازم است نکاتی را مدنظر داشته باشید تا با عدم توجه به این نکات بعدا پشیمان نشوید.

با یک دبیر خصوصی باتجربه کلاس بردارید

تدریس شیمی بیش از آنکه به سطح علمی استاد موردنظر بستگی داشته باشد، تابعی از تجربه او در انتقال مفاهیم و مسائل آموزشی است.

ما در سالهای گذشته به کرات با استادانی برخورد داشته ایم که اگرچه از نظر سطح علمی جزو برترین ها بوده اند (مثلا مدال های کشوری و جهانی المپیاد شیمی داشته اند، تحصیلات تکمیلی شیمی خود را در مقطع ارشد یا دکتری به پایان رسانده اند یا نفرات برتر کنکور بوده اند) ولی متاسفانه به دلیل تجربه کمی که داشته اند، در انتقال دانسته های خود به دانش آموزان با مشکل مواجه می شده اند.

راه حل: با استادی کلاس خصوصی شیمی دهم بردارید که حداقل 5 سال تجربه آموزشی داشته باشد.

با یک معلم خصوصی کلاس بردارید که شغل اصلی او تدریس باشد

تدریس خصوصی شیمی، از خیلی جهات شبیه مسافرکشی یا کار در اسنپ و تپسی می باشد!! به این دلیل که خیلی از افرادی که در امر تدریس شیمی خصوصی اشتغال دارند، این شغل به عنوان شغل دوم یا حتی سوم آنها است.

مثلاً به شخصه افرادی را می شناسیم که یک شرکت کامپیوتری دارند، ولی بعد از پایان ساعت کاری شرکت، به امر تدریس خصوصی شیمی مشغول می شوند.

طبیعتاً این اساتید نخواهند توانست به اندازه کافی بر روی آموزش مناسب دانش آموز شما تمرکز کنند.

راه حل: مطمئن شوید تدریس شغل اصلی یا تنها شغل معلم خصوصی شماست.

بهترین کلاس خصوصی شیمی دهم

از سطح علمی مناسب استاد مورد نظر اطمینان کسب کنید

اگرچه تجربه استاد نسبت به سطح علمی او از اهمیت بیشتری برخوردار است، ولی بهرحال توانایی های علمی استاد مورد نظر نیز در کیفیت کلاس خصوصی تقویتی شیمی دهم تاثیرگذار است.

اگر با یک استاد شیمی که توانایی علمی بالایی ندارد کلاس بردارید، در بسیاری از مواقع او از پاسخ به سوالاتی که برای شما پیش می آید ناتوان خواهد بود.

رتبه های برتر کنکور، برندگان مدال های المپیاد شیمی کشوری یا جهانی و مولفان کتاب ها و جزوات برتر، از بهترین گزینه ها برای برداشتن کلاس خصوصی هستند.

راه حل: رزومه علمی استاد مورد نظر به همراه مدارک مربوطه را از او بخواهید.

قیمت کلاس خصوصی شیمی دهم

از هرچه بگذریم، سخن از قیمت خوش تر است!! با توجه به قیمت های عجیب و غریبی که برخی مدرسان شیمی کنکور و دبیرستان برای کلاس هایشان ارائه می دهند، شاید این سردرگمی برای شما هم ایجاد شده باشد که آخر قیمت تدریس خصوصی شیمی دهم چقدر است؟

در پاسخ ابتدا توصیه می کنیم مقاله هزینه تدریس خصوصی شیمی ما را مطالعه کنید. پاسخ بسیاری از سوالتتان را خواهید گرفت.

همچنین لازم است بدانید بسیاری از استادهای به خصوص مشهورتر شیمی کنکور و دبیرستان، واقعا نیاز مالی خاصی به کلاس های خصوصی ندارند و پیش خودشان این گونه استدلال می کنند:

من که نیازی به داشتن کلاس خصوصی شیمی ندارم! پس میام یه قیمت خیلی بالا میگم، اگه قبول کردند که میرم و کلی پول میگیرم ازشون؛ اگه هم قبول نکردند خب اهمیتی نداره :/

بنابراین نکته ای که لازم است به آن دقت کنید این است: قیمت های چند میلیونی برای هر جلسه کلاس خصوصی شیمی دهم واقعا هیچ توجیه عقلانی ندارد و در صورت برداشتن چنین کلاسهایی واقعا پول خود را دور ریخته اید!! زیرا این قیمت ها را کسانی پیشنهاد می دهند که به دلیل اینکه منابع مالی دیگری در اختیار دارند، اصلا نیازی به پذیرفته شدن پیشنهادشان از شما ندارند و چه بسا منبع مالی اصلی آنها شغل دیگری هم باشد (مثل خیلی پزشکان یا حتی بساز-بفروشان که به شغل تدریس خصوصی اشتغال دارند)

ما در تیم اساتید شیمی ایران با دارا بودن زبده ترین اساتید شیمی دهم و سایر مقاطع تحصیلی، قیمت های امسال خود را به شکل زیر تعیین کرده ایم:

  • کلاس مجازی: ساعتی 300 تا 400 هزار تومان
  • کلاس حضوری: ساعتی 400 تا 600 هزار تومان
  • قیمت ها در سال 1402 معتبر است

مشاوره تدریس شیمی

آیا برای شیمی دهم کلاس خصوصی ضروری است؟

اگر می خواهید به یک تسلط حداقلی در حدود 50 تا 60 درصد برسید، ممکن است بدون کلاس خصوصی و با تلاش شبانه روزی موفق شوید. ولی توجه داشته باشید کلاس خصوصی شیمی دهم می تواند سرعت شما را بشدت افزایش دهد.

برای شیمی دهم چند جلسه کلاس خصوصی لازم است؟

برای تدریس خصوصی شیمی دهم حداقل 15 تا 20 ساعت کلاس مورد نیاز است. ولی توصیه ما داشتن کلاس منظم و هفتگی تا پایان سال تحصیلی است.

قیمت کلاس خصوصی شیمی دهم چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ها در همین مقاله اطلاعات کافی داده شده است. لطفا به پیشنهاد قیمت هایی از سوی برخی مدرسان مشهور که تقاضای مبالغ چند میلیونی دارند، توجهی نداشته باشید.

مشاوره رایگان و رزرو کلاس خصوصی شیمی دهم

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره کاملا رایگان، پیدا کردن شماره معلم شیمی دهم و… می توانید همین حالا از طریق پل ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

تماس با تیم اساتید شیمی ایران

  • مشاوره: 09337783020 - استاد حسین زمانی نسب طلای المپیاد شیمی
  • تلگرام: @HosseinZamaninasab
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم پاسخگویی تلفنی، در واتس اپ یا تلگرام به همین شماره پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: تدریس خصوصی شیمی دهم ، بهترین معلم خصوصی شیمی دهم ، قیمت کلاس خصوصی شیمی دهم

4.4/5 - (9 امتیاز)