حتما شما هم از شنیدن رنج عجیب قیمت تدریس خصوصی شیمی و هزینه کلاس خصوصی شیمی چه به صورت آنلاین و چه حضوری کلافه شده اید و برایتان این سوال پیش آمده است که واقعا قیمت حق التدریس آموزش شیمی چقدر است؟

با ما در این پست همراه باشید تا به طور کامل شما را از آخرین قیمت ها در بازار تدریس شیمی با خبر کنیم و به شما بگوییم چگونه عمل کنید تا با یک قیمت مناسب یک کلاس خصوصی شیمی با کیفیت داشته باشید.

چرا تدریس خصوصی شیمی؟

بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان درس شیمی را دشوارترین درس در مدرسه یا کنکور سراسری می دانند.

برای مثال یک نظرسنجی با حضور بیش از 100 هزار نفر در شبکه اجتماعی فیسبوک نشان داد که در بین کاربران ایرانی، درس شیمی در مقایسه با سایر دروس علوم پایه دبیرستان (ریاضی، فیزیک و زیست شناسی) با فاصله کمترین محبوبیت را داشته است!

دلیل این امر بیش از هرچیز آنست که دانش آموزان و دانشجویان درس شیمی را به خوبی نمی فهمند و همین مساله باعث تنفر آنها از این درس می شود.

بیشتر بخوانید: لیست بهترین اساتید شیمی کنکور در ایران

تجربه ما نشان داده است شرکت کردن در یک کلاس خوب خصوصی شیمی، خواه به صورت آنلاین باشد خواه به صورت حضوری، می تواند به یکباره این تنفر را در مدت کوتاهی به علاقه تبدیل کند و همانطور که شما هم می دانید در صورتی که دانش آموز یا دانشجو درسی را با علاقه دنبال کند، حتماً در یادگیری آن کار بسیار ساده تری را پیش رو خواهد داشت.

همچنین برای افرادی که در درس شیمی شرایط خوبی دارند نیز یک کلاس خصوصی شیمی می تواند بسیار موثر باشد.

برای مثال هر روزه افراد زیادی به ما مراجعه می کنند و در حالی که مثلا در درس شیمی دبیرستان، المپیاد یا دانشگاه تسلطی 70 یا 80 درصدی دارند، می خواهند به واسطه تدریس خصوصی شیمی با اساتید برجسته ما، شرایط علمی خود را باز هم بهتر کنند تا به این وسیله از رقبای خود فاصله بیشتری بگیرند.

هرگز فراموش نکنید که: درس شیمی دشوار نیست، آموزش صحیح آن دشوار است!

بیشتر بخوانید: تدریس المپیاد شیمی با بهترین استادهای المپیاد شیمی ایران

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کلاس خصوصی شیمی دهم

بیشتر بخوانید: برای تقویت شیمی یازدهم خود چه کار کنیم؟

قیمت کلاس خصوصی شیمی آنلاین

دلیل تفاوت قیمت در هزینه تدریس خصوصی شیمی

بررسی های ما در سال 99 نشان داد که حق التدریس اساتید شیمی در تهران و اساتید شیمی کرج از ساعتی 40 هزار تومان تا ساعتی 1 میلیون تومان متفاوت بوده است.

بسیاری از اساتید شیمی که مولف کتاب های مشهور هستند، در شبکه های تلویزیونی رفت و آمد دارند یا به هر دلیل از شهرتی در زمینه تدریس شیمی برخوردارند، با ارائه قیمت های نجومی و میلیونی برای جلسات آموزشی خود، خانواده های ثروتمند را ترغیب می کنند تا با آنها کلاس خصوصی بردارند.

ولی آیا واقعا در یک جلسه یک ساعته شیمی مگر چقدر می توان به دانش آموز آموخت که بخواهیم از او حق التدریس میلیونی مطالبه کنیم؟

سوال دیگر: آیا واقعا مباحث شیمی دبیرستان، المپیاد شیمی یا شیمی دانشگاهی اینقدر دشوار است که برای تدریس آن باید میلیون ها تومان هزینه پرداخت کنید؟

آیا معلمان باتجربه ای که با قیمت هایی بسیار منصفانه تر کلاس شیمی خود را در سرتاسر ایران برگزار می کنند واقعاً مطالب شیمی دبیرستان را بلد نیستند یا تجربه کافی برای تدریس آن ندارند؟

ما به شما می گوییم: قطعاً اینطور نیست.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره قیمت و تعداد جلسات تدریس خصوصی شیمی دوازدهم

برای مثال یکی از مدرسان ما که جزوات آموزشی او در شهرهای مختلف ایران سالها تدریس شده و همچنین سالها تجربه استاد پروازی درس شیمی کنکور و المپیاد را داشته است، دارای حق التدریسی در رنج 90 تا 150 هزار تومان در سال 1399 بوده است.

در حالی که بسیاری از شاگردان او جزو رتبه های یک رقمی و دورقمی کنکور بوده اند.

بنابراین اولین نکته ای که لازم است دقت کنید این است که فریب شهرت و هیاهوی افرادی که حق التدریس های عجیب و غریب را مطالبه می کنند را نخورید!

چه عواملی در قیمت کلاس خصوصی شیمی نقش دارند؟

به طور کلی عوامل زیر در تعیین قیمت منصفانه برای تدریس خصوصی شیمی نقش آفرینی می کنند:

– نوع کلاس خصوصی شیمی:

آیا می خواهید در یک کلاس شیمی دبیرستان (تقویتی) شرکت کنید، یا کلاس المپیاد شیمی یا تدریس شیمی کنکور و یا شیمی دانشگاهی؟ لازم است بدانید حق التدریس این مباحث با یکدیگر متفاوت است.

– رزومه علمی مدرس شیمی:

بدیهی است در صورتی که بخواهید با یک برنده مدال طلای المپیاد شیمی کلاس داشته باشید یا فردی که صرفا یک مدرک دانشگاهی مرتبط با درس شیمی دارد، قیمت ها می تواند متفاوت باشد. تسلط استاد یکی از عوامل تعیین کننده در قیمت تدریس خصوصی شیمی است.

تالیف کتاب و جزوات پرفروش نیز از جمله پارامترهای دیگری است که در ذیل این عنوان قابل تعریف است.

– رزومه آموزشی مدرس شیمی:

یکی دیگر از عوامل بسیار مهم که باید به آن اهمیت ویژه ای بدهید، رزومه آموزشی مدرس موردنظر است.

سعی کنید در هنگام برقراری تماس و هماهنگی برای برگزاری کلاس خصوصی شیمی، قبل از هرچیز از مدرس بخواهید که نظرات دانش آموزان و دانشجویان قبلی خود را با شما در میان بگذارد و نمونه هایی از نقش آموزشی خود در موفقیت دانش آموزانش را برای شما شرح دهد. حتی الامکان سعی کنید در این زمینه مدارک مرتبط را هم مطالبه کنید تا خدای ناکرده درگیر یک پرونده کلاهبرداری سودجویان نشوید.

– حضوری یا مجازی بودن کلاس خصوصی شیمی:

گسترش و شیوع کرونا در سالهای 98 و 99 در کشور، علیرغم تمام دشواری هایی که برای مردم ایران به وجود آمد، یک فایده بزرگ نیز داشت: کلاس های مجازی بسیار گسترش پیدا کرد. (مقاله مرتبط: آموزش مجازی شیمی کنکور با هزینه مناسب)

امروزه کمتر دانش آموز یا دانشجویی را می توانید پیدا کنید که تجربه حضور در کلاسهای مجازی شیمی را نداشته باشد.

کلاس های مجازی به دلیل سهولت بیشتر برای استادان درس شیمی معمولا حق التدریس کمتری را به نسبت کلاسهای حضوری خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: نظرات شرکت کنندگان در کلاس های شیمی سایت اساتید شیمی ایران

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی شیمی کنکور با بهترین اساتید شیمی ایران

قیمت تدریس خصوصی شیمی

جدول قیمت تدریس خصوصی شیمی

تیم اساتید شیمی ایران، متشکل از اساتیدی با سالها تجربه آموزشی در درس شیمی و پرورش دهنده دهها رتبه برتر کنکور و مدال آور المپیاد شیمی، آماده برگزاری کلاس های خصوصی شیمی با قیمت بسیار منصفانه است.

تلاش ما بر این است تا به جای افزایش قیمت کلاسهای خود، از نظر کمی کلاس های بیشتری داشته باشیم تا به این وسیله بر حسن شهرت تیم خود بیافزاییم.

تیم اساتید شیمی ایران همواره از پذیرش مدرسانی که قیمت های نجومی مطالبه می کنند، معذور بوده است.

قیمت به روز شده کلاس های خصوصی شیمی را در ادامه مشاهده می کنید:

  • کلاس مجازی: ساعتی 300 تا 400 هزار تومان
  • کلاس حضوری: ساعتی 400 تا 600 هزار تومان
  • قیمت ها در سال 1402 معتبر است

مشاوره تدریس شیمی

چرا حق التدریس اساتید شیمی اینقدر متفاوت است؟

همانطور که در مقاله به صورت مفصل توضیح دادیم، متاسفانه برخی اساتید مشهور شیمی که نیاز مالی چندانی ندارند، با ارائه قیمت های گزاف برای کلاس خصوصی شیمی خود، این ذهنیت را ایجاد می کنند که شرکت در یک کلاس خصوصی خوب شیمی بسیار پرهزینه است. در حالی که مطلقا اینطور نیست

آیا می توان به استادی که قیمت تدریس شیمی او خیلی کم است اعتماد کرد؟

اگر قیمت پیشنهادی توسط یک استاد شیمی بیش از اندازه باشد، شاید بد نباشد به ضرب المثل مشهور "هیچ ارزانی بی دلیل نیست" کمی فکر کنید. بهتر است سراغ اساتیدی بروید که نه قیمت پیشنهادی آنها سر به فلک بزند نه بیش از اندازه ارزان باشد.

از کجا بدانم قیمت یک استاد شیمی منصفانه است؟

برای این کار خیلی ساده می توانید از او بخواهید مدارک مرتبط با رزومه علمی خود را به شما نشان دهد. اگر از این کار امتناع کرد، بهتر است ریسک نکنید و با یک مدرس دیگر کلاس بردارید. همچنین می توانید از طریق شماره تماس درج شده در همین صفحه با ما تماس بگیرید تا شما را به طور کامل راهنمایی کنیم.

مشاوره رایگان و رزرو کلاس خصوصی شیمی

در صورتی که هرگونه سوالی درباره قیمت کلاس خصوصی شیمی دارید، می خواهید با مدرسان ما بیشتر آشنا شوید یا اینکه می خواهید برای خودتان یا فرزندتان یک کلاس شیمی رزرو کنید، کافیست از طریق پل ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

مطمئن باشید به صادقانه ترین شکل شما را در تمام زمینه ها راهنمایی خواهیم کرد:

تماس با تیم اساتید شیمی ایران

  • مشاوره: 09337783020 - استاد حسین زمانی نسب طلای المپیاد شیمی
  • تلگرام: @HosseinZamaninasab
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم پاسخگویی تلفنی، در واتس اپ یا تلگرام به همین شماره پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: حق التدریس کلاس خصوصی شیمی، هزینه تدریس خصوصی شیمی، قیمت تدریس خصوصی شیمی

4.5/5 - (11 امتیاز)