کنکور سراسری، یکی از بزرگترین چالش ها در مسیر بسیاری از دانش آموزان ایرانی است. در بین دروس مختلف کنکور ریاضی فیزیک و تجربی نیز، درس شیمی معمولا به عنوان دشوارترین درس در کنکور محسوب می شود. همین موضوع باعث شده اهمیت تدریس خصوصی شیمی کنکور به شکل روزافزونی برای دانش آموزان و خانواده های آنها بیشتر و بیشتر شود.

چرا تدریس خصوصی شیمی کنکور ؟!

ممکن است بگویید اگر ما کتاب های درسی شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم را به خوبی مطالعه کرده باشیم، دیگر چه نیازی برای برداشتن تدریس خصوصی شیمی کنکور است؟!

در پاسخ مشاوران و مدرسان باتجربه کنکور سراسری اینطور می گویند که حتی اگر برای حل 35 تست شیمی کنکور، 2 ساعت زمان بگذارید و حتی اگر کتاب های درسی را هم در زمان آزمون دادن همراه خود داشته باشید، احتمال اینکه بتوانید بیش از 10 تا 20 درصد سوالات را به درستی حل کنید بسیار کم است.

دلیل این مساله تفاوت درس شیمی کنکور با بعضی درس های دیگر است: یعنی شیمی کنکور بسیار تکنیکی است و نه حفظی.

یعنی اگر شخص بی طرفی سوالات شیمی کنکور را با کتاب های درسی شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم مقایسه کند، به سختی می تواند بپذیرد که این سوالات از این کتاب ها طراحی شده است!!

بیشتر بخوانید: بهترین استاد شیمی کنکور ایران کیست؟

در صورتی که بتوانید در یک دوره کلاس خصوصی شیمی کنکور شرکت کنید، از مزایای زیر بهره مند خواهید شد:

شیمی کنکور را به صورت مفهومی یاد خواهید گرفت

در کلاس های شیمی کنکور اساتید شیمی ایران، سعی می شود مفاهیم پایه و اساسی برای درک تکنیک های مهم شیمی کنکور به دانش آموزان آموخته شود.

برای مثال پیش از اینکه ما به دانش آموزان یاد بدهیم که چگونه آرایش الکترونی یک عنصر خاص، مثلاً آلومینیوم را بنویسند، ابتدا به او آموزش می دهیم که اتم و الکترون چیست، ساختار اتم به چه صورت است، الکترون ها در اتم چه وضعیتی دارند، لایه ها و زیرلایه های اتمی به چه معنا هستند، قاعده آفبا و سطح انرژی زیرلایه ها به چه صورت است و در نهایت و بعد از اینکه اطمینان پیدا کردیم که دانش آموز به این مفاهیم مسلط شده است، به او آموزش می دهیم که چطور از طریق قاعده آفبا باید آرایش الکترونی آلومینیوم را بنویسد.

بیشتر بخوانید: برای کلاس المپیاد شیمی به کجا مراجعه کنیم؟

بیشتر بخوانید: شماره معلم خصوصی شیمی در تهران

تدریس خصوصی شیمی کنکور ارزان

با مباحث پراهمیت و پرتکرار در شیمی کنکور آشنا می شوید

اگر شما به صورت خودخوان یا self-study نسبت به مطالعه مباحث شیمی کنکور اقدام کنید، شاید شانس کمتری داشته باشید تا بدانید کدام مباحث از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

ولی از آنجا که یک معلم خصوصی شیمی کنکور دارای سالها تجربه آموزش شیمی کنکور بوده و همچنین بارها و بارها سوالات شیمی کنکور را آنالیز و تجزیه و تحلیل کرده است، به شما خواهد گفت که چه مباحثی از اهمیت بیشتری برخوردارند و باید برای یادگیری آنها وقت بیشتری اختصاص دهید.

برنامه ریزی منظم و هفتگی خواهید داشت

در صورتی که در یک کلاس خصوصی شیمی کنکور که دارای کیفیت مناسب باشد شرکت کنید، معلم علاوه بر اینکه شیمی کنکور را به شما آموزش می دهد، قطعا برای شما برنامه ریزی هم خواهد کرد.

این برنامه ریزی مطالعاتی برای شیمی کنکور به این صورت است که شما دقیقا می دانید مثلا این هفته باید چند تست و از کدام کتاب بزنید و همچنین مسیر مطالعاتی شما تا خود روز کنکور برایتان به صورت دقیق روشن می شود.

امکان شرکت در آزمون های آزمایشی متعدد را دارید

یکی دیگر از مزایای تدریس خصوصی شیمی کنکور این است که استاد شیمی بعد از اتمام هر فصل برای شما یک آزمون آزمایشی جامع که در آن تمام نکات و مباحث مهم در کنکور از آن فصل موردنظر گردآوری شده است را طراحی خواهد کرد.

در این صورت دانش آموز بعد از اتمام هر فصل می تواند این اطمینان را کسب کند که در مبحث موردنظر به تسلط کافی دست پیدا کرده است.

یک جزوه اختصاصی شیمی کنکور خواهید داشت

در صورتی که بخواهید از منابع آموزشی شیمی کنکور موجود در بازار (مثل کتابهای شیمی مبتکران، خیلی سبز، گاج و…) استفاده کنید، در این صورت باید بدانید که این منابع آموزشی برای شما نوشته نشده اند! بلکه برای میانگین سطح علمی کل دانش آموزان نگاشته شده اند.

در حالی که در یک تدریس خصوصی شیمی کنکور یک جزوه کاملا اختصاصی برای خودتان خواهید داشت.

برای مثال فرض کنید در آموزش بحث pH استاد به این نتیجه برسد که دانش آموز در تشخیص مفهوم لگاریتم یا خواص آن دچار مشکل است. در این صورت یک پرانتز باز می شود و در آن مبحث لگاریتم (در حدی که برای شیمی کنکور نیاز است) به دانش آموز آموزش داده می شود.

یا فرض کنید شما در یک مبحث نسبت به دیگر دانش آموزان قوی تر هستید و در یک مبحث نسبت به دیگران ضعیف تر هستید. طبیعتا در کلاس خصوصی شیمی کنکور برای آموزش شما در مبحثی که قوی تر هستید تایم کمتری اختصاص داده خواهد شد تا زمان برای آموزش بیشتر در مبحثی که در آن ضعیف هستید، باقی بماند.

بیشتر بخوانید: بهترین مکان تدریس آنلاین و آموزش مجازی شیمی کنکور کجاست؟

ویژگی های یک تدریس خصوصی شیمی کنکور خوب

با این حال ذکر این نکته نیز ضروری است که صرف اینکه در یک کلاس خصوصی شیمی کنکور ثبت نام کنید، کافی نیست.

بلکه شما باید سعی کنید در یک کلاس خصوصی خوب ثبت نام کنید.

بسیاری از دانش آموزان به ما مراجعه می کنند و از تجربه های منفی خود در شرکت در کلاس های خصوصی شیمی کنکور می گویند. مسائلی نظیر اینکه معلم شیمی کنکور آنها آنطور که باید و شاید نتوانسته است به آموزش مناسب دانش آموز اقدام کند.

بنابراین لازم است ویژگی های یک تدریس خصوصی شیمی کنکور با کیفیت بالا را بدانید:

استاد شیمی تجربه کافی داشته باشد

ممکن است شما بخواهید با کسی کلاس خصوصی بردارید که سال گذشته در کنکور سراسری مثلا موفق شده شیمی را 80 درصد بزند و جزو رتبه های برتر باشد.

در این صورت باید به این نکته توجه داشته باشید که این مدرس طبیعتا تجربه کافی برای تدریس را ندارد. خیلی ها هستند که نسبت به یک بحث علمی تسلط بالایی دارند، ولی توانایی در آموزش و انتقال مباحث به دانش آموزان، چیز دیگریست و صرفا با سالهای متمادی آموزش و تجربه کافی به دست می آید.

راه حل: سعی کنید قبل از شروع کلاسها از سابقه آموزشی معلم مطمئن شوید.

استاد شیمی شاگردان موفقی داشته باشد

موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که مطمئن شوید دانش آموزان استاد شیمی موردنظر چه نتایجی را در سالهای گذشته اخذ کرده اند.

اگر یک استاد شیمی کنکور سالها تجربه داشته باشد، ولی دانش آموزان قبلی او نتوانسته باشند به موفقیت های موردنظر شما دست یابند، احتمالا همین اتفاق برای شما نیز رقم خواهد خورد.

راه حل: از استاد شیمی کنکور نمونه کار نتایج شاگردان قبلی او را بخواهید

از نظر علمی رزومه درخشانی داشته باشد

یکی دیگر از مسائلی که می تواند در داشتن یک تدریس خصوصی شیمی کنکور با کیفیت مناسب شما را یاری کند این است که با استادی کلاس شیمی بردارید که رزومه درخشانی داشته باشد.

راه حل: برندگان مدال های المپیاد شیمی، رتبه های برتر کنکور سالهای گذشته، مولفان کتاب ها و جزوات، فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر ایران و… از بهترین گزینه ها برای برداشتن کلاس خصوصی شیمی کنکور هستند.

هزینه تدریس خصوصی شیمی کنکور

استاد موردنظر از نظر اخلاقی انسان سالمی باشد

نکته دیگری که باید در هنگام عقد قرارداد با یک معلم شیمی کنکور درنظر داشته باشید این است که استاد موردنظر دارای ویژگی های رفتاری و اخلاقی سالمی باشد.

به هرحال دانش آموز شما قرار است برای هفته ها، ماهها یا حتی بیش از یک سال در اختیار این مدرس شیمی کنکور باشد.

جنبش #من_هم دختران ایرانی که در سال 1399 در شبکه اجتماعی توییتر به راه افتاد، نشان داد که بسیاری از دختران دانش آموز از سوء رفتارهای جنسی معلمان مرد خود تجربه های ناگواری دارند.

راه حل: سعی کنید با پرس و جو کردن از دیگران یا جستجو در فضای مجازی از حُسن شهرت معلم مورد نظر اطمینان کسب کنید. یا حتی از او بخواهید گواهی عدم سوء پیشینه ارائه کند.

هزینه تدریس خصوصی شیمی کنکور چقدر است؟

قیمت های پراکنده برای تدریس خصوصی شیمی کنکور که گاه از زیر صد هزار تومان برای هر ساعت شروع می شود و در بعضی موارد حتی تا بالای یک میلیون تومان هم ادامه پیدا می کند، باعث سردرگمی بسیاری از دانش آموزان و خانواده های آنان شده است.

برای پیشگیری از این سردرگمی به شما اکیدا توصیه می کنیم قبل از هرچیز مقاله قیمت تدریس خصوصی شیمی ما را مطالعه کنید.

همچنین در ادامه می توانید قیمت های به روز شده برای تدریس خصوصی شیمی کنکور اساتید شیمی ایران را مشاهده کنید:

  • کلاس مجازی: ساعتی 300 تا 400 هزار تومان
  • کلاس حضوری: ساعتی 400 تا 600 هزار تومان
  • قیمت ها در سال 1402 معتبر است

مشاوره تدریس شیمی

قیمت تدریس خصوصی شیمی کنکور چقدر است؟

هزینه یک کلاس خصوصی شیمی کنکور به تجربه استاد، رزومه علمی او و حسن شهرت استاد موردنظر بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق کلاس های شیمی کنکور می توانید بخش قیمت ها در همین مقاله را مشاهده نمایید.

برای آمادگی در شیمی کنکور چند جلسه کلاس لازم است؟

در پاسخ باید گفت هرچقدر کلاس بیشتری داشته باشید، طبیعتا به مرز بیشتری از آمادگی خواهید رسید. ولی به عنوان یک معیار حداقلی، برای هر مقطع از سال های تحصیلی (دهم، یازدهم و دوازدهم) حدود 20 ساعت کلاس مورد نیاز است.

شماره استاد شیمی کنکور را از کجا پیدا کنیم؟

شما می توانید از طریق تماس با ما از راه شماره هایی که در همین مقاله درج شده است، با بهترین اساتید شیمی کنکور ایران آشنا شوید و از طریق فضای مجازی با آنها در ارتباط باشید.

مشاوره رایگان و برگزاری کلاس شیمی کنکور

برای کسب اطلاعات بیشتر، صحبت درباره تخفیف در قیمت کلاسها و مشاوره رایگان درباره کلاسهای شیمی کنکور سراسری، می توانید همین حالا از طریق پل ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

تماس با تیم اساتید شیمی ایران

  • مشاوره: 09337783020 - استاد حسین زمانی نسب طلای المپیاد شیمی
  • تلگرام: @HosseinZamaninasab
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم پاسخگویی تلفنی، در واتس اپ یا تلگرام به همین شماره پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: کلاس خصوصی شیمی کنکور، حق التدریس کلاس خصوصی شیمی کنکور، کلاس خصوصی شیمی تجربی، کلاس خصوصی شیمی ریاضی، قیمت تدریس شیمی کنکور

4.4/5 - (7 امتیاز)