شاید شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره تدریس خصوصی شیمی دوازدهم بوده اید که وارد سایت اساتید شیمی ایران شده اید؛ در این صورت با ما همراه باشید تا شما را با سیر تا پیاز کلاس های خصوصی آنلاین (مجازی) و حضوری شیمی دوازدهم آشنا کنیم.

در اینجا خواهید دانست که هزینه کلاس خصوصی شیمی دوازدهم چقدر است، برای تکمیل آموزش مباحث شیمی دوازدهم چند جلسه کلاس لازم دارید و همچنین ویژگی های یک تدریس خصوصی شیمی دوازدهم با کیفیت عالی چیست؟

تدریس خصوصی شیمی دوازدهم با کیفیت عالی

در طول سالهای درازی که ما در عرصه آموزش شیمی دبیرستان، کنکور و المپیاد چه نظام قدیم و چه نظام جدید فعال بوده ایم، به کرات با خانواده ها و دانش آموزانی مواجه شده ایم که از کیفیت تدریس دبیر یا معلم خصوصی موردنظر راضی نبوده اند.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تدریس خصوصی شیمی یازدهم

بیشتر بخوانید: درباره تدریس خصوصی شیمی دهم بیشتر بدانید

در واقع صرف اینکه شما برای خودتان یا فرزندتان کلاس خصوصی شیمی دوازدهم بگیرید، کافی نیست و چه بسا انتخاب یک استاد یا دبیر نامناسب نه تنها سودمندی برای شما یا دانش آموزتان نداشته باشد، بلکه ممکن است باعث شود وقت و هزینه شما تلف شود.

بنابراین لازم است قبل از هرچیز با ویژگی های یک تدریس خصوصی خوب شیمی دوازدهم آشنا شوید:

سطح علمی بالا و تجربه کاری طولانی دبیر شیمی دوازدهم

یکی از مهم ترین فاکتورها، رزومه علمی و شغلی خوب برای استاد موردنظر است.

بهتر است با استاد یا دبیری کلاس خصوصی داشته باشید که واجد شرایط زیر باشد:

  • حداقل 5 تا 10 سال سابقه مفید تدریس خصوصی داشته باشد.
  • از نظر علمی رتبه خوبی داشته باشد (فارغ التحصیل دانشگاه های برتر باشد، مولف کتاب باشد، مقاله علمی داشته باشد، مدال المپیاد شیمی داشته باشد، رتبه برتر کنکور باشد یا…)
  • از نظر شغلی رزومه مناسبی داشته باشد (در مدارس قوی کشور تدریس کرده باشد، شاگردان قبلی او حائز رتبه های برتر کنکور شده باشند و…)
  • از نظر اخلاقی آدم سالمی باشد.

توجه داشته باشید روزانه ده ها آگهی تدریس خصوصی شیمی دوازدهم در اپلیکیشن دیوار، شیپور یا سایت های مختلف درج می شود. لازم است با احتیاط قدم بردارید و از نظر موارد بالا، مطمئن شوید با دبیر خوبی طرف هستید.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی المپیاد شیمی زیرنظر مدال آوران المپیاد شیمی

بیشتر بخوانید: تدریس شیمی در کرج به صورت خصوصی + قیمت و شرایط

قیمت مناسب کلاس خصوصی شیمی دوازدهم

نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که با دبیری کلاس داشته باشید که قیمت مناسب و معقولی را برای کلاس خصوصی به شما پیشنهاد دهد.

توجه داشته باشید، برداشتن کلاس خصوصی با هر استادی که باشد و هرچقدر هم که شهرت داشته باشد، دارای یک رنج قیمتی معقولی است.

برای مثال صرف هزینه های میلیونی برای هر جلسه کلاس خصوصی با بهترین استاد شیمی کنکور ایران هم کار عاقلانه ای نیست. چون مگر قرار است در یک جلسه چقدر انتقال اطلاعات صورت بگیرد که شما اینقدر هزینه کنید؟؟!!

در پایان همین مطلب شما را با قیمت های به روز شده برای تدریس شیمی دوازدهم آشنا می کنیم.

نگارش جزوه اختصاصی و باکیفیت برای دانش آموز

بعضی دبیران کنکور یا اساتید شیمی دوازدهم هستند که در هنگام تدریس خصوصی، صرفا کتاب را بازخوانی می کنند.

همچنین عده ای هم هستند که یک جزوه آماده را از قبل دارند و به عنوان تدریس به روخوانی این جزوه برای دانش آموز مشغول می شوند.

ولی توجه داشته باشید دانش آموز شما “خواندن” بلد است؛ پس اگر قرار باشد کتاب یا جزوه ای روخوانی شود، چرا باید هزینه برای تدریس خصوصی شیمی دوازدهم پرداخت کنید؟!!

بنابراین بهتر است قبل از برداشتن هرگونه کلاسی با یک دبیر شیمی دوازدهم از شیوه تدریس او هم پرس و جو کنید و مطمئن شوید که برای دانش آموز شما “جزوه اختصاصی” متناسب با پایه علمی و ضریب هوشی دانش آموز خودتان تالیف و تدریس می کند.

دبیر خصوصی شیمی دوازدهم

برای شیمی دوازدهم چند جلسه کلاس لازم است؟

سوال مهم دیگری که اغلب خانواده ها و دانش آموزان با آن روبرو می شوند، این است که برای تسلط به مباحث کتاب شیمی دوازدهم چند جلسه کلاس خصوصی با یک استاد شیمی دوازدهم نیاز است؟

در پاسخ باید بگوییم تعداد جلساتی که لازم است داشته باشید، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • می خواهید فقط شیمی دوازدهم در حد دبیرستان یا تقویتی کار کنید و یا اینکه می خواهید برای کنکور هم آماده شوید؟
  • می خواهید در شیمی دوازدهم دبیرستان در امتحانات پایان ترم یا در کنکور چه نمره یا درصدی بگیرید؟
  • آیا صرفا کلاس جمع بندی می خواهید یا اینکه می خواهید از صفر تا صد شیمی دوازدهم به شما تدریس شود؟
  • پایه علمی شما در شیمی دبیرستان (دهم و یازدهم) و همچنین ریاضیات شما چقدر خوب است؟

پاسخ به سوالات فوق می تواند برآورد دقیق تری از تعداد جلساتی که برای تدریس خصوصی شیمی دوازدهم نیاز دارید را به دست بدهد.

ولی به عنوان یک توصیه کلی پیشنهاد ما برای اغلب دانش آموزان این است که اگر بودجه مالی مناسبی دارید، بهتر است در طول سال تحصیلی دوازدهم، به صورت هفتگی کلاس خصوصی آنلاین یا حضوری شیمی دوازدهم داشته باشید. ولی اگر وقت شما محدود است یا بودجه محدودی دارید، بهتر است حداقل 20 تا 30 ساعت (معادل 15 تا 20 جلسه) کلاس خصوصی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی شیمی کنکور با بهترین اساتید کنکور ایران

فصل های مهمتر شیمی دوازدهم برای کلاس خصوصی

بعضی خانواده ها و دانش آموزان هم هستند که به دلیل محدودیتی که در تایم خود دارند یا از نظر بودجه ای که برای کلاس خصوصی درنظر گرفته اند محدودیت دارند، تصمیم می گیرند فقط برای بعضی از فصل های شیمی دوازدهم کلاس خصوصی بگیرند.

در این صورت توصیه ما به شما این است که برای فصل اول و دوم شیمی دوازدهم بهتر است اجازه دهید یک معلم خصوصی شیمی دوازدهم با شما این مطالب را کار کند و مطالعه فصل های سوم و چهارم را به خودتان بسپارید.

البته اگر محدودیتی از نظر زمان و بودجه ندارید، بهتر است تمامی فصل ها زیرنظر استاد باشد.

کلاس خصوصی شیمی دوازدهم

قیمت تدریس خصوصی شیمی دوازدهم چقدر است؟

برای کلاس های خصوصی شیمی دوازدهم، مثل سایر کلاس های شیمی دبیرستان و کنکور، معمولا قیمت هایی که از طرف مدرسان و اساتید و دبیران پیشنهاد می شود، تفاوت های چشمگیری با هم دارند. به نحوی که ممکن است برای شما این سردرگمی پیش بیاید که چرا قیمتی که بعضی دبیران کنکور پیشنهاد می کنند تا 10 یا 20 برابر بعضی دیگر از دبیران است!

برای روشن تر شدن موضوع فرض کنید شما می خواهید یک خودرو پژو 206 ، مثلا مدل 1395 را خریداری کنید. طبیعتا وقتی به سایت های آگهی خودرو زنگ بزنید، قیمت هایی بسیار نزدیک به هم را از فروشنده ها میشنوید.

ولی برای هزینه کلاس خصوصی شیمی دوازدهم اینطور نیست.

دلیل این مساله آنست که قیمت تدریس خصوصی شیمی به عوامل متعددی برمیگردد. در این باره در مقاله هزینه تدریس خصوصی شیمی بیشتر توضیح داده ایم و توصیه می کنیم این مقاله را حتما بخوانید.

برای مثال استادی که برنامه های تلویزیونی داشته باشد، مولف کتاب یا جزوه های پرفروش باشد، تحصیل کرده دانشگاه تهران یا شریف باشد، مدال طلای المپیاد شیمی داشته باشد یا… ممکن است قیمت بیشتری را نسبت به یک استاد فارغ التحصیل شیمی از یک دانشگاه معمولی پیشنهاد کند.

با این حال تیم اساتید شیمی ایران برای کمک به توسعه دانش شیمی در سرتاسر کشور، این امکان را به دانش آموزان دوازدهمی داده است تا بتوانند با هزینه ای بسیار مناسب با بهترین اساتید شیمی دوازدهم ایران (اساتید تهران) کلاس حضوری یا مجازی و آنلاین داشته باشند.

در ادامه لیست به روز شده قیمت تدریس خصوصی شیمی دوازدهم را مشاهده می کنید:

  • کلاس مجازی: ساعتی 300 تا 400 هزار تومان
  • کلاس حضوری: ساعتی 400 تا 600 هزار تومان
  • قیمت ها در سال 1402 معتبر است

مشاوره تدریس شیمی

برای تدریس خصوصی شیمی دوازدهم چند جلسه کلاس لازم است؟

بهتر است در طول سال تحصیلی دوازدهم، به صورت هفتگی کلاس خصوصی شیمی دوازدهم داشته باشید. ولی اگر محدودیت بودجه یا زمان دارید، حداقل 20 تا 30 ساعت زمان برای این کتاب لازم است.

اهمیت شیمی دوازدهم در کنکور بیشتر است یا دهم و یازدهم؟

سوالات کنکور به صورت کاملا مساوی (یک سوم دهم، یک سوم یازدهم و یک سوم دوازدهم) بین شیمی 1 تا شیمی 3 پخش می شود و از این حیث تفاوتی بین آنها وجود ندارد.

کدام فصل های شیمی دوازدهم برای تدریس ضروری تر است؟

با توجه به تکنیکال تر بودن فصل های اول و دوم شیمی دوازدهم، توصیه می شود حتما این دو فصل را با یک استاد خوب شیمی کنکور بگذرانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره رایگان و هماهنگی جهت شرکت در کلاس خصوصی شیمی دوازدهم همین حالا با ما تماس بگیرید:

تماس با تیم اساتید شیمی ایران

  • مشاوره: 09337783020 - استاد حسین زمانی نسب طلای المپیاد شیمی
  • تلگرام: @HosseinZamaninasab
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم پاسخگویی تلفنی، در واتس اپ یا تلگرام به همین شماره پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: شماره دبیر شیمی دوازدهم ، معلم خصوصی شیمی دوازدهم ، آموزش مجازی شیمی دوازدهم ، کلاس خصوصی مجازی شیمی دوازدهم

4.7/5 - (6 امتیاز)