برخلاف آنچه بعضی مشاوران کنکور می گویند که 60 درصد سوالات شیمی کنکور از شیمی دوازدهم طرح می شود و تنها 40 درصد از کتاب های پایه (یعنی شیمی دهم و یازدهم) در واقعیت یک سوم یا 33 درصد از سوالات شیمی کنکور، از کتاب شیمی یازدهم طراحی می شود. این مساله به علاوه سادگی بیشتر شیمی یازدهم نسبت به شیمی دهم و شیمی دوازدهم، اهمیت تدریس خصوصی شیمی یازدهم برای کنکور یا تقویتی را دوچندان کرده است.

در اینجا به شما خواهیم گفت چرا کلاس خصوصی شیمی یازدهم بی اندازه می تواند در پیشرفت شما و افزایش شانس شما برای کسب درصد بالا در شیمی کنکور سراسری مهم باشد و سپس قیمت کلاس خصوصی شیمی یازدهم را برای امسال به شما خواهیم گفت.

چرا تدریس خصوصی شیمی یازدهم ؟

شیمی یازدهم دارای سه فصل است با نام های:

  • فصل اول: قدر هدایای زمینی را بدانیم
  • فصل دوم: در پی غذای سالم
  • فصل سوم: پوشاک نیازی پایان ناپذیر

شاید نامی که برای فصل های مختلف شیمی یازدهم انتخاب کرده اند، کمی گمراه کننده باشد؛ به همین دلیل لازم است مهم ترین مباحثی که در شیمی یازدهم با آنها برخورد می کنید را بهتر بشناسید. این مباحث عبارتند از:

  • گرماشیمی
  • شیمی آلی
  • پلیمرها

یعنی کار یک دانش آموز در شیمی یازدهم عبارتست از اینکه به این سه مبحث تسلط علمی پیدا کند و در کنار آن نکات حفظی شیمی یازدهم را نیز به خوبی به خاطر بسپارد و با حل تمرین و تست زنی به اندازه کافی، خود را برای کنکور سراسری آماده کند.

اهمیت تدریس خصوصی شیمی یازدهم نیز دقیقا در همین جا خود را نشان می دهد: در صورتی که شما صرفا به مطالعه حفظیات بپردازید و نسبت به یادگیری مفهومی، عمیق و تکنیکال این سه مبحث (یعنی گرماشیمی، شیمی آلی و پلیمرها) اهتمام کافی نداشته باشید، با اطمینان به شما می گوییم که حداقل 50 درصد تست های شیمی یازدهم کنکور سراسری را از دست خواهید داد.

بیشتر بخوانید: لیست برترین اساتید شیمی کنکور ایران

راه حل چیست؟

خوشبختانه تیم اساتید شیمی ایران این امکان را فراهم آورده است که تمام دانش آموزان فارسی زبان از سرتاسر کشور عزیزمان ایران بتوانند به صورت مجازی یا حضوری با قیمت هایی باورنکردنی با بهترین اساتید شیمی ایران (شامل مدال آوران المپیاد شیمی، رتبه های برتر شیمی کنکور، مولفان جزوه ها و کتاب های برتر و…) تدریس خصوصی شیمی یازدهم را داشته باشند.

یک استاد شیمی باتجربه و حرفه ای در کلاس خصوصی به شما کمک خواهد کرد تا مباحث کلیدی و تکنیکی شیمی یازدهم را به شکل صحیح بیاموزید و همچنین با برنامه ریزی صحیح بتوانید از یک منبع آموزشی قدرتمند نسبت به تست زنی به اندازه ای که واقعاً نیاز دارید و تسلط بر بحث های مربوطه از کتاب شیمی یازدهم اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: برای تدریس خصوصی شیمی دهم بهترین انتخاب کدام است؟

بیشتر بخوانید: کلاس خصوصی شیمی دوازدهم + قیمت و ویژگی ها

شماره استاد خصوصی شیمی یازدهم

ویژگی های یک کلاس خصوصی خوب برای شیمی یازدهم

در صورتی که بتوانید با یک استاد مجرب و دارای توان علمی بالا تدریس خصوصی شیمی یازدهم داشته باشید، در این صورت از مزایای زیادی بهره مند خواهید شد:

تسلط مفهومی به کلیه تکنیک های شیمی یازدهم

شیمی یازدهم مثل شیمی دهم و دوازدهم، دارای مباحثی است که صرف مطالعه کتاب درسی برای تسلط به آنها به هیچ عنوان کافی نیست.

ما همیشه گفته ایم که در صورتی که در جلسه کنکور بتوانید با خود کتاب های درسی را ببرید و همچنین به جای 1 دقیقه، برای هر تست 10 دقیقه هم وقت داشته باشید، قطعاً اگر با تکنیک های حل مسائل شیمی آشنا نباشید، نمی توانید به درصدی بیشتر از 10 یا 20 درصد در شیمی کنکور برسید.

دلیل اینکه این همه کتاب شیمی کمک درسی در بازار وجود دارد و همچنین ده ها هزار نفر در سرتاسر کشور در کلاس های خصوصی شیمی یازدهم شرکت می کنند نیز همین امر است.

یک معلم خوب شیمی یازدهم به شما به صورت مفهومی و عمیق روش حل مسائل مختلف شیمی یازدهم را خواهد آموخت.

تمرکز بر مباحثی از شیمی یازدهم که پرتکرارتر هستند

آیا شما می دانید کدام یک از مباحث شیمی یازدهم در کنکور سراسری پرتکرارتر هستند؟ احتمالا خیر.

ولی یک استاد باتجربه شیمی یازدهم، با توجه به اینکه شغل او این است و سالها روی سوالات کنکور تمرکز و مطالعه کرده است، می تواند به شما بگوید فلان مبحث را باید بهتر یاد بگیری و در آن تسلط بیشتری داشته باشی زیرا سوالات بیشتری در دوره های اخیر از آن آمده است و همچنین چه مباحثی دارای اهمیت کمتری است.

در کلاس خصوصی شیمی یازدهم، استاد به شما خواهد گفت کدام مباحث پرتکرارتر هستند.

ارائه جزوه اختصاصی شیمی یازدهم برای شما

اگر در یک کلاس عمومی شیمی یازدهم شرکت کرده باشید، یا بخواهید صرفا با مطالعه منابع کمک درسی به تسلط برسید، لازم است بدانید تمام این منابع آموزشی، یک جزوه و مبحث کلی را در اختیار شما می گذارند و نه یک جزوه اختصاصی برای خود شما.

برای مثال ممکن است شما در برخی مباحث پایه علمی قوی تری داشته باشید و در برخی مباحث ضعیف تر باشید. یا اینکه هدفتان در شیمی کنکور اخذ درصد مشخصی باشد (برای مثال 50 درصد).

وقتی یک کتاب کمک درسی را مطالعه می کنید یا در یک کلاس عمومی شیمی یازدهم شرکت می کنید، لازم است بدانید در تمام این موارد، نگاه به میانگین افرادی است که مخاطب هستند نه خود فرد شما.

در هنگام تدریس خصوصی شیمی یازدهم متناسب با هدف دانش آموز و سطح علمی او مباحث موردنظر با دانش آموز کار می شود.

برنامه ریزی برای تسلط بر شیمی یازدهم در یک دوره آموزشی

نکته مهم دیگری که در کلاس های خصوصی شیمی، البته به شرطی که با یک استاد خوب کلاس داشته باشید، به چشم می خورد این است که استاد مورد نظر امر برنامه ریزی را هم برای شما انجام می دهد.

فرض کنید با مشورت استاد، در نهایت تصمیم بگیرید که برای مثال از فلان کتاب کمک درسی برای تسلط و تست زنی در شیمی یازدهم استفاده کنید. باز هم فرض کنید که این کتاب دارای 600 تست در مجموع است و شما برای به پایان رساندن آن مایل هستید که 3 ماه تایم برای این کتاب تخصص بدهید.

در این صورت استاد مورد نظر به شما یک برنامه متناسب با کتاب موردنظر را می دهد و از شما می خواهد برای مثال تا جلسه بعدی 40 تست از فلان فصل کتاب را حل کنید و سوالات دشوار آن را برای جلسه بعد با استاد رفع اشکال کنید.

همچنین در پایان هر فصل دبیر موردنظر از شما یک آزمون جهت ارزیابی تسلطی که در این فصل پیدا کرده اید برگزار خواهد کرد و نتیجه آن را برایتان تجزیه و تحلیل می کند.

در یک کلاس خصوصی خوب شیمی یازدهم، استاد برنامه ریزی می کند و به صورت پیوسته آزمون برگزار می کند.

امکان رفع اشکال شیمی یازدهم و حل تست های دشوار

مزیت دیگری که شرکت در تدریس خصوصی شیمی یازدهم برای شما خواهد داشت این است که شما می توانید از کلیه مباحث شیمی یازدهم در ابتدای هر جلسه در حضور استاد رفع اشکال کنید.

این مساله را مقایسه کنید با وقتی که خودتان می خواهید به صورت خودخوان یا Self-study نسبت به مطالعه یکی از کتاب های شیمی یازدهم کمک درسی اقدام کنید. اگر سوالی داشته باشید و با متن کتاب پاسخ خود را پیدا نکنید چه؟

رفع اشکال، بخش مهمی از کلاس های خصوصی شیمی یازدهم است.

تدریس خصوصی شیمی یازدهم

برای شیمی یازدهم چند جلسه کلاس خصوصی لازم است

سوال خیلی مهمی که در این قسمت باید به آن بپردازیم این است که چند جلسه کلاس خصوصی برای تسلط کامل به مباحث شیمی یازدهم موردنیاز است؟

در پاسخ باید گفت شما دو راه پیش روی خود دارید:

راه اول: برداشتن کلاس خصوصی در طول سال تحصیلی

اگر دانش آموز شما سال یازدهم است و تا پایان سال تحصیلی زمان زیادی باقی مانده است و همچنین از نظر بودجه ای که برای کلاس خصوصی شیمی یازدهم فرزندتان در نظر گرفته اید، شرایط متوسط رو به بالایی دارید، توصیه می شود تا پایان سال تحصیلی هفته ای یک تا سه ساعت کلاس خصوصی شیمی یازدهم داشته باشید.

راه دوم: برداشتن کلاس خصوصی فشرده

اگر زمان کافی ندارید، مثلا دانش آموز سال دوازدهم است یا از نظر بودجه ای که می خواهید برای کلاس خصوصی شیمی یازدهم اختصاص بدهید، شرایط محدودی دارید، توصیه می کنیم حداقل 15 تا 20 ساعت دوره آموزشی شیمی یازدهم برای فرزندتان داشته باشید.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی شیمی در تهران + شماره معلم خصوصی شیمی تهرانی

قیمت و هزینه تدریس خصوصی شیمی یازدهم

در زمینه قیمت کلاس خصوصی شیمی یازدهم حتما شما هم متوجه شده اید که رنج قیمتی که اساتید و دبیران مختلف شیمی یازدهم پیشنهاد می دهند زمین تا آسمان با یکدیگر متفاوت است.

یک گشت و گذار ساده در اینترنت نشان می دهد قیمت های پیشنهادی اساتید از کمتر از یکصد هزار تومان تا مبالغ میلیونی برای هر ساعت آموزش متفاوت است.

بیشتر بخوانید: همه چیزی که درباره قیمت کلاس های مجازی و حضوری شیمی باید بدانید

توصیه ما به شما این است که فریب قیمت های بسیار بالا را نخورید؛ زیرا اساتیدی که این مبالغ را پیشنهاد می دهند، اغلب نیاز مالی برای تدریس ندارند. در مواجهه با قیمت های نجومی حق التدریس شیمی دبیرستان از خودتان بپرسید: یک استاد شیمی (هرچقدر هم که شهرت داشته باشد) مگر قرار است در یک ساعت کلاس چه چیزی به دانش آموز من یاد بدهد که مبالغ میلیونی مطالبه می کند؟

آخرین قیمت های به روز شده پایگاه اساتید شیمی ایران را در ادامه مشاهده می کنید:

  • کلاس مجازی: ساعتی 300 تا 400 هزار تومان
  • کلاس حضوری: ساعتی 400 تا 600 هزار تومان
  • قیمت ها در سال 1402 معتبر است

مشاوره تدریس شیمی

لازم به ذکر است کلیه اساتید ما برندگان مدال های المپیاد شیمی، اساتید مدارس برتر تهران و کرج و همچنین دانش آموختگان دانشگاه های تهران و شریف هستند.

برای شیمی یازدهم چند جلسه کلاس خصوصی لازم است؟

توصیه ما به شما این است که اگر زمان کافی و بودجه مناسب در اختیار دارید، در طول سال تحصیلی کلاس خصوصی شیمی یازدهم را برای دانش آموز بردارید. در غیر این صورت برای کلاس فشرده حداقل 15 تا 20 ساعت کلاس مورد نیاز است.

هزینه تدریس شیمی یازدهم به صورت خصوصی چقدر است؟

برای تدریس خصوصی قیمت های متفاوتی ارائه می شود. شما نباید فریب مدرسانی که به خاطر شهرت خود مبالغ میلیونی مطالبه میکنند را بخورید. در عین حال بدانید هیچ ارزانی بی دلیل نیست و قیمت های خیلی پایین هم نباید شما را فریب بدهد.

آیا معلم خصوصی شیمی یازدهم کار کتاب کمک درسی را می کند؟

اگر بخواهید بین معلم خصوصی و کتاب کمک درسی یکی را انتخاب کنید، بی تردید انتخاب شما باید کلاس خصوصی باشد، به شرطی که با یک مدرس حرفه ای کلاس داشته باشید. ولی بهترین حالت مطالعه کتاب های کمک درسی با برنامه ریزی معلم خصوصی است.

شماره معلم شیمی یازدهم و ارتباط برای تدریس خصوصی

اگر سوالی درباره تدریس خصوصی شیمی یازدهم دارید یا می خواهید اطلاعات بیشتری را در این باره کسب کنید، می توانید به صورت رایگان از طریق پل ارتباطی زیر از مشاوره ما بهره مند شوید:

تماس با تیم اساتید شیمی ایران

  • مشاوره: 09337783020 - استاد حسین زمانی نسب طلای المپیاد شیمی
  • تلگرام: @HosseinZamaninasab
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم پاسخگویی تلفنی، در واتس اپ یا تلگرام به همین شماره پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: کلاس خصوصی شیمی یازدهم، قیمت کلاس خصوصی شیمی یازدهم، حق التدریس شیمی یازدهم

4.3/5 - (7 امتیاز)