شیوع کرونا در ایران این فرصت را پدید آورد که امکان تدریس آنلاین شیمی کنکور یا آموزش مجازی شیمی کنکور با بهترین اساتید و دبیران شیمی کنکور در کشور، با هزینه ای بسیار مناسب برای اکثر دانش آموزان کشور فراهم شود.

تا قبل از شیوع کرونا در اواخر سال 1398، کمتر کسی فکر می کرد به این زودی ها آموزش مجازی در ایران گسترشی تا این حد وسیع و قابل توجه داشته باشد. به نحوی که امروزه کمتر دانش آموزی را می توان سراغ داشت که حداقل در ده ها جلسه کلاس مجازی و آنلاین شرکت نکرده باشد.

در اینجا شما خواهید دانست مزیت تدریس آنلاین شیمی کنکور به تدریس خصوصی یا گروهی به صورت حضوری چیست؟ هزینه تدریس آنلاین شیمی کنکور چقدر است؟ و چطور می توانید با هزینه ای بسیار مناسب با بهترین اساتید شیمی کنکور ایران کلاس مجازی داشته باشید.

مزایا و معایب تدریس آنلاین شیمی کنکور

تدریس مجازی شیمی کنکور نسبت به شرکت در کلاس های حضوری شیمی کنکور (چه به صورت خصوصی و چه گروهی) طبیعتاً دارای مزایا و معایب خاص خودش است:

مزایا: کلاس آنلاین شیمی کنکور ارزان تر از کلاس حضوری است

به دلیل نبود هزینه ها و همچنین وقت گیر بودن ایاب و ذهاب تا منزل دانش آموز یا آموزشگاه کنکور، تدریس آنلاین شیمی کنکور معمولاً 10 تا 30 درصد ارزان تر از کلاس خصوصی حضوری می باشد.

این موضوع برای بچه هایی که در شهرهایی به جز تهران و کرج هستند، حائز اهمیت دوچندان است.

چراکه همانطور که حتما شما هم می دانید، بیشتر اساتید بنام و شناخته شده شیمی کنکور ساکن تهران یا کرج هستند و اگر شما بخواهید با این اساتید کلاس خصوصی در شهرستان داشته باشید (چیزی که با نام استاد پروازی شناخته می شود) بایستی علاوه بر هزینه های مربوط به ایاب و ذهاب (شامل بلیط هواپیما یا…)، هزینه های اسکان در یک هتل مناسب را نیز بپردازید که این باعث می شود هزینه برگزاری کلاس خصوصی شیمی کنکور به صورت حضوری در شهرستان ها، دو برابر کلاس های شیمی کنکور در تهران و کرج باشد.

با این حال شما می توانید با هزینه ای دقیقاً برابر با دانش آموزان تهرانی، در کلاس های مجازی اساتید برتر شیمی کنکور شرکت کنید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره تدریس شیمی دهم

بیشتر بخوانید: تدریس شیمی یازدهم با بهترین اساتید شیمی کنکور ایران

بیشتر بخوانید: با تدریس شیمی دوازدهم به آمادگی عالی برای کنکور برسید

تدریس آنلاین شیمی کنکور

مزایا: راندمان کلاس مجازی شیمی کنکور معمولا بیشتر است

برخلاف آنچه خیلی ها تصور می کنند، کلاس مجازی یا آنلاین شیمی کنکور در صورتی که با شیوه مناسب صورت بگیرد، راندمانی به مراتب بیشتر از کلاس حضوری خواهد داشت.

مهمترین دلیل این مساله، به بحث جزوه نویسی برمیگردد.

در کلاس های حضوری شما باید به صورت دستی از روی متنی که استاد در تخته یادداشت میکند، جزوه برداری کنید. این مساله هم باعث خستگی دانش آموز می شود و هم وقت کلاس را تا حد زیادی تلف می کند.

در حالی که در یک تدریس آنلاین شیمی کنکور استاد موردنظر قبلاً متن ها، تصاویر یا ویدیوهای آموزشی مرتبط را آماده کرده است و سر کلاس به سرعت برای شما یک جزوه اختصاصی می نویسد و به صورت تایپ شده آن را به شما تحویل می دهد.

بیشتر بخوانید: تدریس خصوصی شیمی در تهران با هزینه باورنکردنی با اعضای بنیاد نخبگان

معایب: برخی دانش آموزان با کلاس حضوری ارتباط بیشتری برقرار می کنند

مهم ترین اشکالی که معمولاً به کلاس های مجازی و تدریس آنلاین شیمی کنکور گرفته می شود، این است که دانش آموزان از نحوه تدریس اساتید در کلاس های مجازی راضی نیستند.

برای مثال گفته می شود که استاد شیمی در کلاس آنلاین، صرفاً از روی کتاب درسی یا یک جزوه روخوانی می کند. طبیعی است که تدریس به این شکل باعث می شود دانش آموز به یادگیری قابل توجهی در زمینه شیمی کنکور دست پیدا نکند.

در پاسخ لازم است بدانید برگزاری کلاس خصوصی به صورت آنلاین دارای فوت و فن های خاص خودش است و هر استادی که این مهارت ها را به دست نیاورده باشد، نمی تواند یک تدریس مجازی شیمی کنکور را با موفقیت و راندمان بالا به سرانجام برساند.

راه حل: ما در تیم اساتید شیمی ایران، کلاس های آنلاین را باکیفیت بالا و با جزوه اختصاصی و تایپ شده متناسب با سطح علمی دانش آموز برگزار می کنیم.

نحوه برگزاری تدریس مجازی شیمی کنکور

در زمینه روش تدریس آنلاین برای بحث شیمی کنکور، باید بدانید که یکی از بهترین گزینه ها برای برقراری ارتباط بین استاد و دانش آموز، استفاده از نرم افزار اسکای روم است.

این نرم افزار که به صورت تحت وب می باشد، شما یک لینک، یک نام کاربری اختصاصی و یک رمز عبور از سمت استاد دریافت می کنید و از طریق آن در مرورگر گوشی، تبلت یا کامپیوتر خود وارد سایت موردنظر می شوید.

سپس تصویر و صدایی که استاد برای شما آماده کرده است را مشاهده می کنید و در یک محیط خصوصی دو نفره بین استاد و شاگرد، انتقال مفاهیم صورت می پذیرد.

از نظر قطعی اینترنت در اسکای روم، لازم به ذکر است در اوایل راه اندازی این سرویس، معمولا اختلالات زیادی مشاهده می شد. ولی اکنون و بعد از زمان زیادی که از تاسیس اسکای روم گذشته است و همچنین استقبال بسیار زیادی که از این سرویس بومی از سوی دانش آموزان و دانشجویان رخ داد، این نرم افزار با قطعی بسیار کمی مواجه است و در واقع تقریباً بحث قطعی اینترنت هیچ مشکل جدی در فرایند آموزش را رقم نمی زند.

برای برگزاری کلاس آنلاین شیمی کنکور با نرم افزار اسکای روم یا نرم افزارهای مشابه، داشتن یک اینترنت پرسرعت (مثل اینترنت سیم کارت یا ADSL یا…) و یک وسیله برای اتصال به سایت اسکای روم (مثل گوشی، تبلت یا لپ تاپ و کامپیوتر) کافیست. البته بهتر است یک هندزفری یا هدفون هم برای ارتباط صوتی موثرتر به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کلاس خصوصی المپیاد شیمی با اساتید مدال آور المپیاد (مجازی و حضوری)

مباحثی که در تدریس آنلاین شیمی کنکور آموزش داده می شود

در یک کلاس خصوصی آنلاین شیمی کنکور، بسته به اینکه روش استاد موردنظر چه باشد، مفاهیم و مباحث متفاوتی قابل طرح است.

با این حال از آنجا که منبع اصلی شیمی کنکور، همان کتاب های شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم وزارتی است، طبیعی است که پایه و اساس همه روش های آموزشی، مباحث مطرح شده در این سه کتاب باشد.

ما در تیم اساتید شیمی ایران، مفاهیم مطرح شده در این سه کتاب را به تفکیک فصل های آن جداسازی کرده ایم و به دانش آموزان، تک تک این مفاهیم را به صورت مشروح و مفهومی آموزش می دهیم.

برای مثال مباحث مطرح شده در فصل اول شیمی دهم شامل 65 بخش مختلف است که آشنایی و تسلط به این بخش ها می تواند زمینه ساز نتیجه درخشان در امتحانات پایان ترم سال دهم و همچنین سوالات شیمی دهم کنکور سراسری باشد.

از تمام مباحثی که در کلاس ها آموزش داده می شود، جزوه اختصاصی تایپ شده برای دانش آموز تالیف می شود و در پایان تدریس مجازی شیمی کنکور فایل این جزوه در اختیار دانش آموز قرار داده می شود.

بیشتر بخوانید: برترین اساتید شیمی کنکور ایران چه کسانی هستند؟ + رتبه بندی

شما می توانید این جزوه را در گوشی یا تبلت خود مشاهده کنید یا پس از تکمیل آن برای سهولت بیشتر در مطالعه، آن را پرینت نمایید.

همچنین در انتهای هر فصل، یک آزمون از مباحث مطرح شده در فصل موردنظر برگزار می شود تا نموداری از پیشرفت دانش آموز و تسلط نسبی آن در مباحث مختلف به دست آید.

برنامه ریزی مطالعاتی در زمینه درس شیمی کنکور نیز در صورتی که دانش آموز از مشاور ویژه کنکور استفاده نکند، از دیگر نکاتی است که در یک تدریس شیمی آنلاین کنکور باید موردتوجه ویژه قرار بگیرد.

تدریس مجازی شیمی کنکور

تعداد جلسات آموزش مجازی شیمی کنکور

سوالی که خیلی از دانش آموزان از اساتید شیمی کنکور دارند، این است که برای یک دوره آموزشی جامع شیمی کنکور چند جلسه کلاس موردنیاز است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت هرچقدر که شما بیشتر تسلط داشته باشید، در واقع به تعداد کلاس کمتری برای رسیدن به مرز آمادگی جهت شرکت در کنکور نیاز دارید.

بنابراین یک تعیین سطح شیمی کنکور (که در تیم اساتید شیمی ایران به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد) برای تعیین تعداد جلسات ضروری است.

با این حال به طور کلی گفته می شود در صورتی که از سطح متوسطی در شیمی دهم، یازدهم و دوازدهم برخوردار هستید، برای رسیدن به بیشترین میزان از آمادگی حداقل 10 تا 15 ساعت کلاس مجازی شیمی برای هر مقطع بردارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

تدریس مجازی شیمی کنکور بهتر است یا تدریس حضوری آن؟

در پاسخ باید گفت اگر استاد موردنظر، شیوه صحیح آموزش مجازی شیمی کنکور را بلد باشد، قطعاً تدریس شیمی کنکور به صورت مجازی می تواند ضمن حفظ کیفیت و راندمان آموزشی، باعث کاهش قابل توجه هزینه های شما شود.

برای شیمی کنکور چند جلسه کلاس آنلاین لازم است؟

اگر به تسلط بالایی در سطح شیمی دهم، شیمی یازدهم و شیمی دوازدهم رسیده اید، یک دوره کلاس خصوصی مجازی شیمی برای رفع اشکال و نکات طلایی شیمی کنکور دوره های اخیر برای شما کفایت می کند. در غیر این صورت حداقل 10 ساعت برای هرمقطع کلاس آموزشی نیاز دارید.

هزینه تدریس آنلاین شیمی کنکور چقدر است؟

همانطور که در متن مقاله به طور مفصل توضیح داده ایم، قیمت کلاس خصوصی شیمی کنکور به عوامل متعددی از جمله کیفیت استاد موردنظر، سطح علمی دانش آموز و مجازی و غیرمجازی بودن کلاس خصوصی برمیگردد. قیمت های به روز شده در همین صفحه درج شده اند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

هزینه تدریس آنلاین شیمی کنکور

قیمت گذاری در بحث کلاس های شیمی کنکور، خواه به صورت آنلاین باشد خواه به صورت حضوری، به عوامل متعددی برمیگردد.

احتمالا مهمترین عامل، استاد موردنظر است. به زبان دیگر، در صورتی که استاد شیمی کنکور موردنظر شما، از تجربه آموزشی بالایی برخوردار باشد، شهرت زیادی داشته باشد، مولف کتاب یا جزوات برتر باشد، سابقه تحصیل در دانشگاه های برتر کشور را داشته باشد، رزومه علمی و آموزشی قوی تری داشته باشد و… طبیعتا حق التدریس برگزاری کلاس آموزش مجازی شیمی کنکور با این چنین استادی بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: قیمت تدریس خصوصی یا هزینه آموزش آنلاین شیمی چقدر است؟

با این حال لازم است توجه داشته باشید بعضی اساتید شیمی کنکور به واسطه شهرتی که دارند یا عدم نیاز مالی که دارند، قیمت هایی نجومی را به عنوان حق التدریس شیمی کنکور به شما پیشنهاد می کنند که برداشتن کلاس با یک چنین اساتیدی به جز چشم و همچشمی، خاصیت دیگری برای شما نخواهد داشت (در واقع صرف هزینه های چندمیلیونی برای کلاس های یکی دو ساعته، هیچ توجیه عقلانی ندارد).

در ادامه آخرین قیمت آموزش آنلاین شیمی کنکور با تیم اساتید شیمی ایران ذکر شده است:

  • کلاس مجازی: ساعتی 300 تا 400 هزار تومان
  • کلاس حضوری: ساعتی 400 تا 600 هزار تومان
  • قیمت ها در سال 1402 معتبر است

مشاوره تدریس شیمی

لازم به ذکر است اساتید شیمی ایران از مدرسان باتجربه (تا 20 سال سابقه آموزشی)، مدال آوران المپیاد شیمی و رتبه های برتر کنکور و اعضای بنیاد ملی نخبگان هستند.

جهت آشنایی بیشتر با اساتید ما، کسب اطلاعات بیشتر راجع به کلاس خصوصی آنلاین شیمی کنکور و… می توانید از طریق راه ارتباطی زیر با ما در تماس باشید:

تماس با تیم اساتید شیمی ایران

  • مشاوره: 09337783020 - استاد حسین زمانی نسب طلای المپیاد شیمی
  • تلگرام: @HosseinZamaninasab
  • ساعت کاری: هفت روز هفته، از 10 صبح تا 10 شب
  • در صورت عدم پاسخگویی تلفنی، در واتس اپ یا تلگرام به همین شماره پیام دهید

مشاوره کاملاً رایگان است!

پانوشت: تدریس مجازی شیمی کنکور ، کلاس آنلاین شیمی کنکور ، آموزش مجازی شیمی کنکور ، آموزش مجازی شیمی دوازدهم ، کلاس خصوصی شیمی دهم آنلاین

4.9/5 - (7 امتیاز)